Co jeść, aby przytyć? Przykłady diet na przyrost masy, kilogramów

Mięso smażone na patelni

Większości osób diety kojarzą się przede wszystkim z drogą do pozbycia się zbędnych kilogramów, jednak pojęcie to jest znacznie szersze, niż się przypuszcza. Dieta to przede wszystkim sposób odżywiania, który powinien być dostosowany do naszych potrzeb, stylu życia i stanu zdrowia. Oprócz więc popularnych diet odchudzających można wyróżnić także te na przyrost wagi.

Czym jest dieta na przyrost wagi?

Zdecydowani dieta na przytycie nie jest żartem i choć wiele osób może się zdziwić, jest to jak najbardziej pełnoprawna forma żywienia, która stosowana jest w szczególnych przypadkach. Najczęściej mamy tu do czynienia z osobami, których waga jest zbyt niska, albo zmagają się z poważnymi chorobami, które wyniszczają ich organizm, doprowadzając do utraty masy, a dieta zwyczajowa nie jest w stanie dostarczyć im najważniejszych składników do przeżycia. Niedowaga najczęściej jest wynikiem niedoboru białka, witamin, a także składników mineralnych. Istotne będzie więc ich dostarczenie w posiłku i to w zwiększonej ilości.

Wysokobiałkowa dieta na przytycie

Najczęściej zalecaną dietą na przybranie masy jest ta wysokobiałkowa, ponieważ dostarcza ona masę składników, będących podstawowym budulcem naszego organizmu, a także odpowiadają za tworzenie się masy mięśniowej oraz tkanki tłuszczowej. Co ważne, dostarczane biało oraz inne składniki odżywcze muszą być wysokiej jakości, co za tym idzie, odpadają wszelkie fast foody i słodkości, będące nośnikiem pustych kalorii. Dieta wysokobiałkowa to rozwiązanie dla osób, które planują zwiększenie masy ciała (penicylina.pl) i proponowana jest zarówno osobom chcącym przybrać na wadze, jak i sportowcom, dla których zwiększenie masy wiąże się z późniejszą pracą nad rzeźbą.

Co jeść na diecie na przyrost masy?

Jak już zostało wspomniane, istotne będzie dostarczenie większej ilości składników odżywczych tylu białko, węglowodany oraz tłuszcze, przy czym należy wybierać potrawy wysokiej jakości. Naturalnym źródłem białka są tłuste ryby, zwłaszcza łosoś, mięso i chude wędliny, owoce morza oraz jaja. Chcąc dostarczyć węglowodanów, najlepiej sięgnąć po soki owocowe i warzywne, ryż, kasze, pieczywo pełnoziarniste. Dobrze też wybierać zdrowe przekąski jak choćby orzechy, migdały i pestki słonecznika, które noszą w sobie duże bogactwo zdrowych tłuszczy. Ich źródłem są także przetwory mleczne, jak jogurty, śmietanki, sery, oliwa z oliwek czy masło.

Zasady diety na przytycie

Chcąc przybrać na wadze i to przybrać zdrowo, należy przede wszystkim zadbać o odpowiednie odżywianie i dostarczanie organizmowi jedzenia wysokiej jakości. Należy przy tym jeść regularnie, a w ciągu dnia ograniczyć się do maksymalnie 5 – 6 posiłków, przy czym nie powinno się jeść do 2 godzin przed snem. Warto pamiętać także o odpowiedniej aktywności fizycznej, a także odpoczynku i relaksie.

Do diety na przytycie trzeba podejść z rozsądkiem i pamiętać, że podobnie jak w przypadku diet odchudzających, niewłaściwie dobrana, może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Należy też uzbroić się w cierpliwość – tak jak przy odchudzaniu, nabieranie masy także odbywa się stopniowo i potrzebny jest do tego czas. Jeżeli będzie się wytrwałym, to nie tylko przybierze się na masie, ale zrobi się to w sposób zdrowy i z korzyścią dla organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *