Wartości odżywcze oraz właściwości migdałów. Dlaczego warto włączyć migdały do diety?

migdały

Migdały. Niby każdy o nich słyszał, są tacy, co i nawet jedli okazyjnie w jakichś deserach i tacy, co ich nigdy nie próbowali. Ale czym właściwie są? Czy warto wprowadzić je do swojej diety? Jakie wartości odżywcze i właściwości mają migdały?

Wartości odżywcze migdałów

Co ciekawe, większość z nas migdały przyporządkuje do orzechów. Tymczasem okazuje się, że nie są nimi. To po prostu nasiona migdałowca. A jakie wartości mają? Przede wszystkim charakteryzują się dużą ilością witaminy B2 i B1. W migdałach znajdziemy również sporą dawkę witaminy E oraz błonnik.

Co istotne, to właśnie nasiona migdałowca powstają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). W nich znajdziemy również inne pierwiastki mineralne, w tym wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, cynk. Warto wiedzieć, że zawierają również niacynę i kwas foliowy. Oczywiście w migdałach są też węglowodany, w tym cukry. To, co powinno być ważne dla każdego z nas, to że 100g migdałów dostarcza do organizmu 50 g tłuszczu. Tak więc w całości zaspokaja zapotrzebowanie dzienne osoby dorosłej. Nie można więc z nimi przesadzać. Migdały są też bardzo odżywcze i kaloryczne. Jedząc 100g dostarcza się aż 580 kcal!

Właściwości migdałów

O migdałach można pisać pieśni. Te niepozorne nasiona mają tylko właściwości, że w zasadzie należałoby je polecać każdemu. Przede wszystkim regulują pracę układu nerwowego, procesów metabolicznych zachodzących w organizmie, gospodarki wodno-elektrolitowej.

Migdały zapobiegają też miażdżycy, zawałom serca, udarom mózgu, niedokrwistości, wadom płodu, schorzeniom tarczycy, zwyrodnieniom stawów i kości,nadmiernemu gromadzeniu się wody w organizmie, tyciu. Ale to nie wszystko.

Okazuje się, że jedząc migdały codziennie można wspomóc wzrost dzieci, ulepszyć pamięć i koncentrację, odporność. Migdały pomagają też w walce z trądzikiem, ze zgagą, powstrzymują mdłości. Wskazane jest więc ich spożycie przez kobiety w ciąży.

Dlaczego warto włączyć migdały do diety?

Nie trzeba już chyba nikogo przekonywać do tego, że migdały są najlepszą przekąską w ciągu dnia. Migdały nie zaszkodzą nikomu. Nawet osobom na diecie. Chociaż posiadają wiele kalorii, to wpływają pozytywnie na utratę tkanki tłuszczowej. W zasadzie nie ma nawet co się obawiać kaloryczności, bowiem to dzięki migdałom dostarczamy praktycznie wszystkich wartości odżywczych, jakie są nam niezbędne w ciągu dnia. Dzięki czemu ich właściwości naprawdę zdumiewają. Migdały pomagają w każdym aspekcie. Ale co zrobić, by włączyć je do swojej diety?

Jak jeść migdały?

Migdały można jeść solo, a więc jako przekąskę pomiędzy posiłkami, tak jak chipsy, paluszki, ciasteczka. Można też dodawać je do musli, jogurtu, sałatek. Z migdałów przygotować można również napój migdałowy – zamiennik mleka krowiego. Migdały po zmieleniu namacza się, a następnie po odstaniu – odcedza. Świetne jest też masło migdałowe. Trudno je kupić, ale można zrobić. Wystarczy zmiksować w blenderze migdały aż będą miały konsystencję masła.

Jak kupować migdały?

To, co ważne, to by kupować migdały jak najmniej przetworzone. Należy unikać takich, które są prażone, obsypane solą czy polane karmelem. Zdecydowanie lepsze będą migdały w całości niż w płatkach. Warto wiedzieć, że migdały poddane obróbce cieplnej tracą większość substancji odżywczych. Co więcej, wówczas nienasycone kwasy tłuszczowe, które są bardzo zdrowe, zmieniają się w szkodliwe tłuszcze trans. Niestety migdały nie są tanie, za paczkę 200 g trzeba zapłacić 9-12 zł. Jednak warto!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *