Owoce – rodzaje, wartości odżywcze, witaminy. Ile owoców dziennie można jeść?

Owoce dostarczają nam wiele cennych witamin. Nie tylko poprawiają nasze samopoczucie, ale także przyczyniają się do ograniczenia rozwoju niektórych chorób. Zobacz jakie działanie mają poszczególne grupy owoców, a także jakie witaminy i wartości odżywcze znajdują się w każdej z nich.

Czytaj dalej Owoce – rodzaje, wartości odżywcze, witaminy. Ile owoców dziennie można jeść?

Źródła witaminy B12. Przyczyny i objawy niedoboru witaminy B12

Niezwykle ważnym dla organizmu składnikiem jest witamina B12. Jednocześnie o jej właściwościach rzadko się mówi, a objawy niedoboru są bagatelizowane. Dlatego wyjaśniamy, jaki jest wpływ witaminy B12 na zdrowie, a także gdzie ją można znaleźć.

Czytaj dalej Źródła witaminy B12. Przyczyny i objawy niedoboru witaminy B12

Najpopularniejsze źródła witaminy E

Witamina E, nazywana również witaminą młodości, jest jednym z najważniejszych składników, jaki należałoby dostarczać organizmowi. Jakie są jej właściwości? Po czym rozpoznać niedobór witaminy E? Jak go uzupełnić? Odpowiadamy na te wszystkie pytania!

Czytaj dalej Najpopularniejsze źródła witaminy E

Witamina K – występowanie, właściwości, dzienne zapotrzebowanie

Zbilansowana dieta powinna być bogata w witaminy i minerały, które pozytywnie wpłyną na działanie naszego organizmu. Jednym z tych ważnych składników jest witamina K. Czym się charakteryzuje? W jakich produktach można ją znaleźć i jakie jest jej dzienne zapotrzebowanie?

Czytaj dalej Witamina K – występowanie, właściwości, dzienne zapotrzebowanie

Jakie witaminy ma sałata? Rodzaje sałaty

Sałata to roślina bardzo często pojawiająca się w naszej kuchni. Jest zdrowa dzięki bogatemu źródłu witamin, lekkostrawna, jak również można jej użyć do przyrządzania bardzo wielu potraw. Jak jednak wygląda w rzeczywistości wartość odżywcza sałaty? Jakie ma witaminy? Jakie rodzaje sałaty możemy spotkać?

Czytaj dalej Jakie witaminy ma sałata? Rodzaje sałaty

Jakie są właściwości granatu? Wartości odżywcze i zastosowanie granatu

Granat jest egzotycznie wyglądającym, słodkim owocem, którego obieranie dla nowicjusza stanowi nie lada zagwozdkę. Aby jednak przekonać Cię do niego, napiszemy, jakie wartości odżywcze posiada, co można z niego przygotować oraz odpowiemy na pytanie: jak obrać granata?

Czytaj dalej Jakie są właściwości granatu? Wartości odżywcze i zastosowanie granatu

Co to efekt jojo? Jak uniknąć efektu jojo?

Efekt jojo to termin, który wywołuje przerażenie u większości kobiet. Każda z nas stara się go uniknąć, lecz jak wychodzi – różnie bywa. I teoretycznie każda z nas wie, jak schudnąć bez efektu jojo, to w praktyce… No właśnie. Dlatego przypomnimy zasady dotyczące tego, jak uniknąć dodatkowych kilogramowych po wyjściu z diety odchudzającej.

Czytaj dalej Co to efekt jojo? Jak uniknąć efektu jojo?

Czereśnie – witaminy, wartości odżywcze. Czereśnie a odchudzanie

Czereśnie to jeden z najbardziej wyczekiwanych, letnich owoców. Sezon na nie jest krótki, lecz intensywny i w jego czasie czereśnie cieszą się równie dużym powodzeniem, co truskawki. Co takiego w sobie mają, oprócz oczywiście świeżego, słodkiego smaku?

Czytaj dalej Czereśnie – witaminy, wartości odżywcze. Czereśnie a odchudzanie

Kalarepa – wartości odżywcze, witaminy, kalorie. Sezon na kalarepę

Kalarepa to popularne warzywo często wykorzystywane przez nas w kuchni. Posiada wiele wartości odżywczych, witamin i minerałów, które pozytywnie wpływają na nasz organizm. Jakich konkretnie? Dlaczego warto sięgać po kalarepę?

Czytaj dalej Kalarepa – wartości odżywcze, witaminy, kalorie. Sezon na kalarepę

Zielona herbata a odchudzanie – co warto wiedzieć?

Choć nikt nie polemizuje z faktem, że zielona herbata jest zdrowa, to wiele osób zastanawia się, czy ma działanie odchudzające? Aby rozwiać wątpliwości przedstawiamy właściwości zielonej herbaty oraz zdradzamy (nie)popularne tajniki jej parzenia.

Czytaj dalej Zielona herbata a odchudzanie – co warto wiedzieć?